21 de set. 2020

Què fas amb els aparells que s'espatllen?

El més habitual és que la gent llenci els aparells que s'han espatllat. Si els porten a la deixalleria o no ja seria objecte d'un altre debat.

Però sovint els aparells que no funcionen tenen avaries de poca importància. Són freqüents les fallades en els commutadors, els cables trencats per dins, els fusibles, etc. A casa meva tinc una planxa i un assecador de cabells als que vaig haver de canviar el cable, un microones que té una modificació al selector de potència, una estufa amb l'interruptor modificat, etc. Mentre estic escrivint això utilitzo un ratolí que he reparat cinc cops, tres cops era una fallada del cable i dues vegades eren soldadures fredes.

Eines especials

Moltes vegades ens podem trobar que no sabem com desmuntar l'aparell (especialment en el cas de dispositius electrònics) o que no tenim les eines per fer-ho. Aquí és on iFixit ens pot ajudar. Al web d'iFixit hi trobarem instruccions per reparar milers de dispositius. També hi trobarem aquelles eines una mica especials que no són fàcils de trobar en una ferreteria; en aquest cas, probablement és millor anar als webs d'iFixit Europe.

Darrere d'iFixit hi ha un grup de persones defensores del dret a reparar i, per tant, també hi trobareu informació al respecte. Si voleu saber-ne més de la seva filosofia, us recomanem que llegiu l'entrevista a Kyle Wiens que la revista HackSpace Magazine va publicar en el seu número 31, la trobareu a partir de la pàgina 56.

2 comentaris:

  1. Hola. Compta amb el que es repara i com, que si quedés fora d'homologació ja veuriem que hi diu l'asseguradora en cad d'incendi.

    ResponElimina
  2. Jo de joveneta, treballava a un comerç d'electrodomèstics i vaig aprendre a reparar molts aparells, ho continuo fent i crec que aquesta adreça hem pot ser molt útil. No suporto llençar ho tot a la més minima incidència!

    ResponElimina

Deixa el teu comentari