14 de set. 2010

Semàfors ferroviaris

Us heu fixat que els semàfors de ferrocarril no tenen els colors en el mateix ordre que els de la carretera?

L'ordre dels colors té motius històrics i no és el mateix a tots els països ni a totes les empreses. El que sí és normal és que tots els semàfors d'una mateixa línia segueixin el mateix ordre.

La majoria dels semàfors de tres llums del nostre país tenen el verd a dalt i el vermell al mig.

En el llibre Practical Railway Engineering de Clifford F Bonnett s'explica que en els semàfors de quatre llums del Regne Unit es posa el vermell a la part inferior per dos motius, el primer és que així queda a l'alçada dels ulls del maquinista i, per tant, el veu millor i de més lluny ja que així no hi ha l'efecte de les lents. El segon motiu és que el llum que està més baix no té cap visera per sota; així si s'ha acumulat neu a les viseres, el vermell (que és el que s'ha de veure des de més lluny) sempre queda descobert.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari