En els trens, la punta de consum en el sistema de tracció es produeix en el moment d'arrencar ja que en aquest moment és quan cal vèncer la inèrcia i accelerar el tren. Després, al llarg del recorregut, el consum de potència és menor ja que només cal mantenir la velocitat assolida.
Però molts dels serveis auxiliars que més consumeixen també tenen el seu màxim consum a l'arrencar. Per exemple l'aire condicionat ha posat la temperatura en el valor adequat abans d'arribar a l'estació; però en aquesta es produeix una variació important de la temperatura doncs es produeix una renovació de l'aire i entren i surten persones. Això fa que just al moment de sortir de l'estació sigui quan l'aire condicionat detecta una màxima diferència de temperatura i, per tant, es posa a treballar a màxima potència.
Actualment s'està treballant amb sistemes de control per als serveis auxiliars que procurin evitar el seu funcionament a l'arrencada del tren utilitzant sistemes experts que preveuen la propera aturada i el temps fins a l'aturada següent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari