Els motors elèctrics consumeixen més de la meitat de l’energia elèctrica al món. Encara que, a primer cop d’ull, pot semblar que la major part dels aparells són dispositius electrònics i d’enllumenat, aquests elements solen tenir potències molt menors que la mitjana dels motors. Tenim motors per tot arreu; a la indústria n’hi ha moltíssims (transportadors, bombes, compressors, etc.), però també en tenim als edificis (ascensors, aparells de clima, etc.) i en el transport.
La major part dels motors elèctrics són de flux radial. En aquests, el rotor sol tenir forma de cilindre i el camp magnètic segueix una direcció perpendicular a l’eix. També tenim motors de flux axial, en els quals el rotor sol tenir forma de disc o plat i el camp magnètic segueix la direcció de l’eix. Aquests motors, més compactes i eficients, fins fa poc es fabricaven només per a potències petites o mitjanes.
En el cas d’un vehicle amb tracció elèctrica, un motor de flux axial es pot acoblar directament a cada roda; atès que té un disseny pla i compacte. Si, en canvi, féssim servir un motor de flux radial el caldria posar més allunyat de la roda i seria necessari un sistema de transmissió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari