Ja fa anys que hi ha al mercat drons, que estan alimentats amb bateries; però, en canvi, no es parla d’avions elèctrics. El motiu és el pes de les bateries. Quan s’intenta fer un avió elèctric una mica gros, sempre apareix el mateix problema: les bateries pesen massa. Això es pot compensar reduint la càrrega de l’avió o la distància que pot recórrer, però llavors potser no servirà per a la finalitat que l’havíem pensat. L’alternativa d’augmentar la potència de l’avió no és acceptable perquè implica augmentar el pes de les bateries i tornaríem a estar al mateix lloc.
En un futur proper, les bateries de liti-sofre podrien permetre començar a fer avions elèctrics amb bateries. Els prototips actuals de bateries de liti-sofre estan permetent assolir densitats d’energia de 470 Wh/kg, molt per sobre dels 265 Wh/kg als que poden arribar les actuals bateries de liti-ió.
Podeu llegir més informació a la revista IEEE Spectrum.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari