20 de des. 2011

Ferrolineres

Aprofitar l'energia de frenada dels trens ja fa anys que està inventat. Si el tren porta un control de velocitat amb convertidor, quan el tren frena converteix l'energia cinètica en energia elèctrica que s'injecta a la catenaria. Si en aquell moment en una zona pròxima hi ha altres trens accelerant la podran aprofitar. En cas contrari, es converteix en escalfor amb unes resistències.

El sobran d'energia a la catenària no es pot retornar a la xarxa elèctrica. Per poder-ho fer caldria canviar els convertidors electrònics que alimenten la catenària i l'energia aprofitada no justifica el cost.

La proposta que presenta ara Adif és afegir uns convertidors addicionals que agafin l'energia sobrera a la catenària i li donin us. L'ús que proposen és instal·lar estacions de recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments que tenen en algunes estacions.

Com l'energia de frenada és una energia molt puntual, cal emmagatzemar-la de cop, per després poder-la donar més lentament a les estacions de recàrrega.

Podeu llegir més informació a:

http://elperiodico.cat/ca/noticias/sociedad/frenada-los-trenes-dara-energia-los-coches-electricos-1163663

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari