5 de febr. 2024

Permetem el mòbil a l’aula?

Fa dies que trobem a tots els mitjans debats sobre si s’ha de permetre el telèfon mòbil als centres docents. No soc professor de secundària i no entraré en la discussió general, només incidiré en un petit apartat que a mi, per la meva experiència, em sembla fonamental.

S’ha parlat de la possibilitat de permetre només el mòbil a l’aula només en aquelles activitats educatives en les quals, a criteri del professorat, el mòbil sigui necessari i no es pugui substituir per un ordinador.

Se m’acuden algunes coses que es poden fer amb el mòbil i no és possible (o és complicat) fer amb un ordinador, però incidiré en dues.

La primera, la més important, és desenvolupar aplicacions mòbils. Cal que el nostre jovent tingui unes nocions pràctiques de com és una aplicació mòbil i com es crea i l’única manera d’adquirir-les és fer-ne alguna. App Inventor és un entorn molt adequat per a aquest tema i que ja es fa servir a les aules. No ho tirem enrere. No cal que tota la classe tingui mòbil; es pot treballar en grups de dos o tres amb un únic telèfon Android, que no cal que tingui línia ni que sigui d'última generació.

Robot

La segona, que sí seria possible amb un ordinador portàtil però menys pràctic, és el control remot (mitjançant Bluetooth o Wi-Fi) de sistemes basats en un microcontrolador.

En aquest moment a tota Europa manquen enginyers i enginyeres i es nota una manca de vocacions tecnològiques. És primordial incentivar el contacte del jovent amb la tecnologia i que s’acostumin a tocar-la no només com a usuaris sinó també com a creadors; només així aconseguirem mantenir les vocacions en aquest àmbit. I, mentrestant, hem de seguir treballant en com augmentar-les.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari