Els motors elèctrics, comparats amb els tèrmics, són extraordinàriament eficients però sempre seria desitjable aconseguir millors rendiments ja que les pèrdues impliquen una despesa econòmica i l’escalfament del motor i el seu entorn.
En el cas dels motors de flux axial, fa temps es va pensar en la possibilitat de fer uns estators basats en un circuit imprès combinat amb rotors basats en imants permanents. Això permet reduir molt el pes (el ferro dels nuclis és el responsable de la major part de la massa d’un motor), estalviar-se els costos del bobinat i acostar l’estator al rotor, reduint pèrdues.
Fins fa poc, hi havia hagut alguns intents reeixits amb motors de petita potència però ara sembla que s’han fet progressos en aquest àmbit. Llegeixo, en un article de la revista IEEE Spectrum, el cas d’un generador del 3 MW fet amb aquesta tecnologia per a una turbina eòlica. També es parla d’aplicar aquest tipus de motor per a vehicles híbrids.És un tema que caldrà anar seguint...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari