Els experts en transport sostenible solen defensar l’ús del ferrocarril en aquells punts on hi ha un important moviment de mercaderies (per exemple els ports) ja que es redueixen molt les emissions de gasos perjudicials; especialment en l’entorn. El problema apareix quan els destins de les mercaderies són molt diversos i les parts interessades no consideren viable una línia ferroviària.
A Los Angeles proposen una alternativa: posar una catenària a les vies d’accés al port. En realitat, fer servir catenària en vehicles que no van per carrils és un invent del darrer quart del segle XIX però només es feia servir a les ciutats per a vehicles de transport col·lectiu (troleibusos).
La proposta de Los Angeles és que les vies d’accés als principals ports tinguin instal·lades catenàries que permetin circular camions híbrids. Mentre el camió està en la zona d’influència del port funciona com un vehicle elèctric i s’alimenta de la catenària. Un cop surt del tram amb catenària, passa a funcionar com un vehicle híbrid.
Qui sap si algun dia veurem catenàries als accessos dels principals ports de mercaderies del país.
Podeu llegir la notícia en aquesta pàgina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari