Que els trens retornin l’energia de frenada a la catenària no és una novetat, però ja és més nou (fa unes setmanes en parlàvem) retornar-la a la xarxa elèctrica.
A Pennsilvània han decidit anar un pas més enllà i el que fan és emmagatzemar aquesta energia. L’energia emmagatzemada pot ser emprada més tard o ser retornada a la xarxa elèctrica quan convé. D’aquesta manera, la companyia ferroviària no només estalvia diners recuperant l’energia de frenada (que en alguns casos pot arribar a ser el 30% del consum) sinó que també pot guanyar diners venent energia a la companyia elèctrica en els moments de més demanda.
Les bateries permeten emmagatzemar quantitats importants d’energia però són relativament lentes i, per tant, en cas que hi hagi una punta important potser no es podrà emmagatzemar tota. Per això s’ha optat per combinar les bateries amb ultracondensadors que permeten emmagatzemar menys energia però tenen una resposta més ràpida.
Podeu llegir més informació a la revista IEEE Spectrum.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari