Quan un motor elèctric frena, l’energia mecànica que sobra es pot convertir en elèctrica. El problema és què fem amb ella.
En el cas dels trens, ja és força habitual que el sistema de tracció del tren intenti retornar energia a la catenària, quan el tren frena, amb l’esperança que sigui aprofitada per algun altre tren. Però si al voltant no hi ha cap tren que la pugui aprofitar, el propi tren s’encarrega de convertir-la en calor que no s’aprofita. Això és a causa que les subestacions que alimenten les catenàries no són reversibles i, per tant, no permeten el pas d’energia desde la catenària cp a la xarxa elèctrica.
Segons la revista Vía Libre, la primera subestació reversible s’ha posat en marxa a La Comba (Màlaga) i permetrà retornar l’energia cap a la xarxa. La previsió és que pugui recuperar el 12% de l’energia que es consumeix a la línia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari