Els cotxes elèctrics necessiten unes bateries que tenen un cost significatiu. Les bateries envelleixen i a mesura que passa el temps cada cop són capaces d'emmagatzemar menys energia. Atès que precisament l'autonomia és la gran mancança dels vehicles elèctrics és probable que aviat comenci a haver-hi qui ha canviat la bateria del cotxe elèctric perquè estava envellida. Aquestes bateries es poden reciclar però, potser, abans se'ls podria donar una segona utilitat.
Hi ha qui pronostica que en els propers anys, si hi ha una forta penetració d'electricitat renovable, les tarifes elèctriques podrien dependre fortament de quina és la generació disponible en aquell instant. Podríem emmagatzemar l'electricitat a les hores que està a baix preu per poder-la gastar quan ens convé i està més cara? Potser sí. Calen tres coses: un comptador intel·ligent (smart meter), una bateria de gran capacitat i un convertidor que gestioni la càrrega i descàrrega de la bateria en funció de la tarifa del moment. Per aquesta aplicació les bateries dels cotxes podrien ser suficients, fins i tot en cas d'estar envellides.
Si els preus de l'energia pugen i es tornen molt variables i hi ha un nombre suficient de cotxes elèctrics al mercat, no seria d'estranyar que es comencessin a fabricar convertidors per aquesta aplicació. La tecnologia ja existeix, només cal que les magnituds la facin rentable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari