Fa uns dies parlàvem dels ascensors i dèiem que el contrapès i la cabina estan units per uns cables que passen per la politja unida al motor. Quan el motor està aturat, no fa cap força, per tant el costat que pesa més tendiria a caure. Per evitar-ho els ascensors porten un fre.
Quan l'ascensor arrenca, el motor es comença a moure i tot seguit s'allibera el fre. Quan s'atura el motor es para i el fre bloqueja el gir.
I si ens quedem sense subministrament elèctric? És molt convenient que el fre segueixi frenant ja que sinó l'ascensor s'embalaria fins que el costat que més pesa (cabina o contrapès, segons les circumstàncies) xoqués amb el final.
Per això els frens dels ascensors (i, en general, els de molts elements amb motor elèctric) estan frenats en situació normal (per acció d'unes molles) i cal alimentar-los elèctricament per tal que desfrenin. D'aquesta manera ens assegurem que si no hi ha alimentació elèctrica el fre manté aturat el moviment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari