El funcionament dels semàfors per a ferrocarril és substancialment diferent dels que s'utilitzen per als vehicles.
Els semàfors per a vehicles, s'encarreguen de donar pas seqüencialment als vehicles de diferents direccions que s'encreuen. Però quan una direcció té verd, poden passar tots els vehicles que vulguin; per tant a cada tram de carrer hi ha un nombre variable de vehicles.
En el cas del ferrocarril, els semàfors s'encarreguen principalment d'evitar que hi hagi dos trens en el mateix tram de via; així quan un tren entra en un tram, el semàfor es posa vermell i és així com el trobarà un tren que vingui al darrera fins que el que va al davant surti d'aquell tram i entri al següent.
El semàfor es pot posar vermell també per altres motius. Per exemple si un canvi d'agulles (desviació) situat més endavant està en una posició que no permet el pas del tren, el semàfor estarà en vermell.
Quan un tram de via pot tenir trens en ambdós sentits, també pot estar el semàfor vermell si el tram de vía següent està definit per al sentit contrari. En els casos de línies de ferrocarril de doble via (una per a cada sentit), és habitual que cada una de les vies pugui funcionar en els dos sentits en cas que hi hagi alguna avaria o problema que impedeixi utilitzar l'altra via.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari